SUSU UHT FERNLEAF

Walaupun tahu susu punya 1001 kebaikan bila kita rajin minum susu, tapi bukan semua orang suka atau lalu minum susu!




Dulu masa kecik-kecik, Sis pun memang hantu susu, tapi bila dah besar, tak sangka plak susu boleh jadi musuh! Hahahah… tak tertelan dek tekak. Hahahaa…
Tapi… tapi.. tapi… pabila menyedari usia semakin senja nih, mahu tak mahu terpaksa juga memaksakan diri untuk menelannya. Paham-paham lah kan.. susu mengandungi kalsium yang sangat baik untuk tulang kita. Apatah lagi, kalau dah berumur, usia-usia macam Sis ni lebih mudah untuk terkena osteoporosis. Jadi, minum susu tu satu patutnya wajib!



SUSU FERNLEAF PILIIHAN TERBAIK!
Setahu Sis, suatu waktu dahulu Fernleaf yang berasal dari New Zealand ni ada susu tepung jer. La ni baru ada susu UHT. Memang bagus sangatlah. Nak tahu sebab aper? Sis bagi tahu rahsianya ya… Hahaha…



Berita baik buat orang-orang yang ada perangai macam Sis lah. Bila Fernleaf dah ada susu UHT, siap dengan tiga perisa lagi iaitu full cream, low fat dan coklat. Yeayy! Coklat, tu yang buat Sis bersemangat nak rasa keenakannya. Sis hanya mampu menelan susu coklat. Susu putih tu, separuh pitamlah Sis nak menelannya. Hahhaa…..
Setelah menikmatinya, la nie Sis semakin jatuh cinta dengan produk susu Fearnleaf. Apatah lagi, bila dah letak susu coklatnya tu dalam peti sejuk atau taruk ais. Rasanya hurmm… 100% enak yakmat. Hahaha… Kalau yang pek kecik 200ml tu,tiga empat kali sedut jer dah langsai. Hahah.. Kalau yang satu liter tu, boleh tahan sampai dua tiga hari. Sis suka yang coklat, dan anak-anak Sis suka yang full cream dan low fat.
Sepertimana yang telah kita ketahui, New Zealand nie memang terkenal sebagai pengeluar tenusu. Jadi, sebab itulah Fernleaf jua sangat komited dalam menjaga kualiti produknya. Tambahan pula, bersandarkan lebih 140 tahun pengalaman dan kepakaran dalam bidang perladangan tenusu.



Lembu-lembu tenusu di New Zealand menghabiskan 90% masa meragut rumput dengan bebas sambil menikmati rumput-rumput yang berkualiti tinggi. Lembu-lembu di sana juga menghasilkan susu secara semulajadi tanpa menggunakan penggalak susu macam jenama-jenama susu yang lain.So, susu-susu yang dihasilkan tentulah lebih bagus, mengandungi banyak nutriet penting seperti protein berkualiti tinggi, vitamin A dan juga D.



SEBAB UTAMA SIS SUKA SUSU COKLAT FERNLEAF
1. ALTERNATIF YANG SIHAT
Disebabkan Sis tak berapa gemar susu putih, jadi susu coklat Fernleaf boleh dijadikan alternatif yang sihat. Daripada Sis atau anak-anak minum air berkarbonat ke.. apa ke.. adalah lebih baik kami minum susu coklat yang lazat dan sihat nih.

2. SESUAI UNTUK DIET
Biasalah kalau dah berumur, ketot pulak tu, kenalah jaga berat badan supaya tak terlebih sihat. Anak-anak yang hero nie pun nak jaga badan. Hahhaaa… susu Fernleaf, tak kira yang coklat atau yang putih tetap mengandungi banyak kalsium, protein dan vitamin yang tak akan buat kita jadi gemuk.

3. MENAMBAH ENERGI SELEPAS BERSENAM
Biasanya selain menikmati sarapan pagi bersama susu coklat Fernleaf, Sis suka minum selepas bersenam (petang-petang, kalau time rajin laaaa.. hhahaa) untuk mendapatkan balik energi yang dah hilang tu. Selain membantu pembentukan otot, minum susu coklat ini adalah cara terbaik untuk mendapatkan karbohidrat dan protein yang hilang masa bersenam.



Anak-anak pula akan minum time nak pergi sekolah, masa breakfast. Secawan susu Fernleaf dan sekeping roti sudah cukup membekalkan energi untuk mereka di pagi hari.





Jadi, saper-saper yang tak lalu minum susu putih, boleh try susu Fernleaf perisa coklat ok. Serius… sedap dan tak rasa muak! Sekian dulu sembangan Sis ya, bye!

Lurve,
Sis Anie Mohamed