100 pengantin walimatul urus perdana

Majlis Walimatul Urus Perdana ini cukup meriah! 

Dan pengalaman menyaksikan 100 pasangan pengantin yang diraikan dalam Majlis Walimatul Urus Perdana semalam,  bertempat di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur, anjuran MAIWP sangat bermakna buat sis.

Ini adalah kali pertama sis berpeluang melihat sendiri bagaimana 100 pasangan pengantin yang terdiri daripada asnaf fakir, miskin dan mualaf dalam majlis gilang gemilang ini yang bertemakan “Nostalgia Adat Istiadat Kegemilangan Melayu Islam”.

100 pengantin walimatul urus perdana



100 pengantin walimatul urus perdana


Pengantik Diarak Menaiki Hop on Hop Off KL

Teruja dibuatnya! Apatah lagi apabila melihat 100 pasangan pengantin itu diarak menaiki Hop on Hop Off KL mengelilingi Jalan Raja Laut sehingga ke tapak karnival di Dataran Merdeka. Kemudian mereka juga disandingkan atas pelamin yang disediakan.

100 pengantin walimatul urus perdana


Majlis itu juga menyaksikan dua pasangan pengantin yang mana dinikahkan oleh Pengarah JAWI, Datuk Mohd Ajib bin Ismail. Pasangan pengantin turut menerima sepersalinan pakaian pengantin berserta perhiasan dan juga wang tunai sebanyak RM2,000 setiap pasangan pengantin.

Majlis Walimatul Urus Perdana 2023 Penuh Kemeriahan

Turut hadir dalam majlis ini, YB Senator Dato’ Setia Dr. Haji Mohd Na’im Mokhtar, Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), YBhg. Tan Sri Dr. Mohd Daud Bakar, Pengerusi MAIWP, YBhg. Datuk Hajah Saraya binti Arbi, Ketua Setiausaha Kementerian Pelancongan Seni dan Budaya, Encik Mohd Nizam Haji Yahya, Pemangku Ketua Pegawai Eksekutif MAIWP.

Tahniah dan selamat pengantin baru 100 pasangan pengantin yang diraikan. Tahniah juga buat MAIWP di atas usaha murni yang dibuat.

Penganjuran majlis Walimatul Urus Perdana 2023 sudah pastinya meninggalkan satu kenangan manis buat pasangan mempelai dan juga ahli keluarga yang meraikannya.