Jungkook BTS | Jeon Jungkook, seorang ikon BTS yang semakin popular dengan lagu "Hate You". Jungkook, juga dikenali sebagai Junkook, adalah salah satu ahli terkenal dalam kumpulan BTS yang punya ramai peminat. Dilahirkan pada  1 September 1997 di Busan, Korea Selatan, 

Dia adalah seorang penyanyi, penari dan artis yang serba boleh dalam industri muzik sejak usia muda lagi. Kini, dia  merupakan salah satu personaliti tersohor dalam arena hiburan global.



Jungkook BTS



Album Terbaru "Golden" Jungkook


Album terbaru Jungkook yang bertajuk "Golden" telah berada pasaran pada 3 November 2023 lalu. Mengandungi sebelas lagu yang dinyanyikan dalam bahasa Inggeris. Salah satu daripadanya adalah "Hate You." 

Lagu ini telah mendapat sambutan yang hangat daripada peminat BTS dan peminat muzik secara meluas, dan sekarang sedang menjadi fenomena muzik yang memikat hati ramai. Tak terkecuali, sis pun terjebak sama! Hahhaa... 

Lirik Lagu "Hate You" Penuh Emosi


"Hate You" memancarkan aura yang berbeza daripada karya-karya terdahulu yang pernah dipersembahkan oleh Jungkook. Ia bukan sahaja sekadar lagu, tetapi ia juga menggetarkan hati pendengar dengan lirik yang sarat dengan emosi yang mendalam.

Lagu ini telah ditulis oleh penyanyi terkenal asal Kanada, Shawn Mendes. Adalah dikatakan bahawa Shawn Mendes berkongsi pengalaman peribadinya dalam penciptaan lagu "Hate You." 

Lagu balada yang memukau ini menakjubkan dengan melodi yang indah dan lirik yang memapah kesedihan, membuai pendengar dalam perasaan yang mendalam. 

Suara lembut Jungkook secara langsung mengingatkan kita kepada seseorang yang merindui kenangan manis bersama kekasih yang telah pergi.


Lirik "Hate You" dengan jelas mengisahkan tentang kesukaran seseorang untuk melupakan kenangan bersama bekas kekasih. Walaupun hubungan mereka tidak sempurna, perasaan cinta masih hidup dan berkobar dengan kuat.


"Hate You" adalah bukti kematangan seni dan bakat Jungkook BTS, yang terus meraih kejayaan dalam dunia muzik yang semakin meluas. Lagu ini bukan sekadar nota-nota, tetapi juga kisah emosi yang menghanyutkan, membenamkan pendengar dalam dunianya yang penuh emosi dan keindahan


Baca Juga:

Rahsia Sukses Dalam Bisnes Dan Kehidupan



Jungkook BTS

"Hate You"- Jungkook BTS

I wish you went behind my back

And told me lies and stuff like that

I wish you kissed someone I know

And did the unforgivable

Maybe hating you's the only way it doesn't hurt



So I'm gonna hate you

I'm gonna hate you

Paint you like the villain that you never were

I'm gonna blame you

For things that you don't do

Hating you's the only way it doesn't hurt



We weren't perfect but we came close

Until I put all of our pain under the microscope

And I still can't face it

I'm still in love, for what it's worth

Maybe hating you's the only way it doesn't hurt



So I'm gonna hate you

I'm gonna hate you

Paint you like the villain that you never were

I'm gonna blame you

For things that you don't do

Hating you's the only way it doesn't hurt



It's not the truth

It's not the cure

But hating you's the only way it doesn't hurt