Doa Cepat Kaya. Dalam kehidupan sehari-hari, banyak orang mencari kekuatan dan bimbingan dalam berbagai cara, termasuk melalui doa. Bagi orang mukmin, doa bukan hanya sekadar ungkapan harapan, tetapi juga dianggap sebagai senjata spiritual yang memiliki kekuatan untuk membuka pintu-pintu rahmat dan pertolongan dari Yang Maha Esa.

doa cepat kaya


Ramai Nak Jadi Kaya!


Lagipun siapa yang tak nak jadi kaya dan hidup mewah? Hampir semua individu di seluruh dunia berhasrat memiliki kekayaan yang berasaskan pada usaha halal dan diberkati oleh Allah SWT.

Namun, realiti mencapai harta yang melimpah tidaklah mudah. Ia melibatkan usaha yang tekun, komitmen yang tinggi dan tentu saja doa yang ikhlas. Terdapat beberapa doa agar cepat kaya yang dapat diamalkan oleh umat Islam dengan harapan agar Allah SWT mempermudah perjalanan mencari rezeki.

Baca Juga:

Kelebihan Membaca Surah Al-Fatihah

Rahsia Sukses Dalam Kehidupan Dan Bisnes


doa cepat kaya


Doa Cepat Kaya


Berikut beberapa doa cepat kaya yang boleh kita amalkan untk mendapatkan keberkatan dan kemudahan dalam setiap usaha yang kita lakukan.Jom kita amalkan.Berikut antara doanya:

Doa Nabi Sulaiman


ٱغْفِرْ لِى وَهَبْ لِى مُلْكًا لَّا يَنۢبَغِى لِأَحَدٍ مِّنۢ بَعْدِىٓ ۖ إِنَّكَ أَنتَ ٱلْوَهَّابُ

Qaala rabbi ighfir lii wahab lii mulkan laa yanbaghii li-ahadin min ba’dii innaka anta alwahhaabu

Maksudnya "Ia berkata: “Ya Tuhanku, ampunilah aku dan anugerahkanlah kepadaku kerajaan (kekayaan) yang tidak dimiliki oleh seorang juapun sesudahku, sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Pemberi”. (Shaad: 35)


Surah Sad, ayat 54


إِنَّ هَٰذَا لَرِزْقُنَا مَا لَهُ مِنْ نَفَادٍ

Inna hāżā larizqunā mā lahụ min nafād

Maksudnya: "Sesungguhna, inilah rezeki dari Kami yang tidak ada habis-habisnya."


Surah As-Syura, ayat 19


اَللّٰهُ لَطِيْفٌۢ بِعِبَادِهٖ يَرْزُقُ مَنْ يَّشَاۤءُ ۚوَهُوَ الْقَوِيُّ الْعَزِيْزُ

Allahu latifun bi i’badihi yarzuq mayn yashaa wa hua qawwi yul a’ziz

Maksudnya: “Allah Maha Lembut tadbirNya (serta melimpah-limpah kebaikan dan belas kasihanNya) kepada hamba-hambaNya; Ia memberi rezeki kepada sesiapa yang dikehendakiNya (menurut peraturan yang telah ditetapkan), dan Dia lah Yang Maha Kuat, lagi Maha Kuasa.”

Surah Al-Qasas, ayat 24


رَبِّ اِنِّيْ لِمَآ اَنْزَلْتَ اِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيْرٌ

Robba innay lima anzaltu ilayya min khoirin faqiru

Maksudnya: “Wahai Tuhanku, sesungguhnya aku sangat berhajat kepada sebarang rezeki pemberiaan yang Engkau berikan.”

Ayat Seribu Dinar


وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا (2) وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا (3)


Wa may yattqillaha yaj’al lahu makhraja. Wa yarzuq-hu min aisu la yahtasib, wa may yatawakkal ‘alaihi fa huwa hasbuh, innallaha baligu amrih, qad ja’alallahu likulli syai’ing qadra

Maksudnya: “Barang siapa bertakwa kepada Allah niscaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar. Dan memberinya rezeki dari arah yang tiada disangka-sangkanya.

Dan barang siapa yang bertawakal kepada Allah niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)-Nya.

Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang (dikehendaki)-Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.”


doa cepat kaya


Semoga kita selalu mengingat bahwa kekayaan sejati bukan hanya sebatas harta duniawi, tetapi juga keberkatan dan ketenangan batin. Semoga amalan Doa Cepat Kaya kita ini sentiasa mendapat perhatian Allah SWTdan segala usaha kita diberkatiNya.