Kalau craving nak rasa makanan tradisional Sarawak yang mantap, singgahlah ke Kedey Kamek kat Sunway Putra Mall. Inilah tempatnya. Imagine lah…. kita boleh makan macam-macam menu masakan Sarawak yang sedap! Daripada Laksa Sarawak sampailah Mi Kolok yang gempak. Sambil tu, ambil feel suasana relax kedai nie yang terletak dalam shopping mall tu.

kedey kamek


Menu Autentik Masakan Sarawak


Dengan menyajikan hidangan-hidangan autentik Sarawak yang asli, Kedey Kamek telah menjadi destinasi wajib bagi pencinta makanan yang ingin merasai keunikan masakan tradisional.

Antara hidangan yang boleh dinikmati di Kedey Kamek adalah Laksa Sarawak, Mi Kolok, Nasi Ayam Pansoh, Linut Ikan Terubuk, dan pelbagai lagi. Setiap hidangan dibuat dengan menggunakan resipi tradisional Sarawak, menjadikan pengalaman makan-makan di Kedey Kamek satu perjalanan rasa yang cukup unik!

Suasana restoran ini turut memberikan keselesaan dan rasa santai kepada para pelanggan. Dengan menggabungkan elemen tradisional Sarawak dalam hiasan dan rekaan dalaman, Kedey Kamek menawarkan lebih daripada sekadar menjamu selera, tetapi juga pengalaman budaya yang autentik.

Mesti Cuba!

Kedey Kamek
Pergh! Laksa Sarawak dengan udang galah nie mantap!

Laksa Sarawak

Pengunjung sering memberikan ulasan positif terhadap Laksa Sarawak di Kedey Kamek. Mereka memuji kuahnya yang kaya, beraroma dan berempah. Campuran unik antara mi, taugeh, telur rebus, udang galah dan potongan daging ayam membuat hidangan ini menjadi pilihan yang memuaskan bagi pencinta laksa.


Baca Juga: 

Resepi Mudah Buat Ayam Gepuk




Kedey Kamek
Peminat Mi Kolok bolehlah try, mana tahu menepati cita rasa


Mi Kolok

Menu Mi Kolok juga menjadi kegemaran ramai. Mi yang lembut dipadankan dengan daging rebus dan saus khas Sarawak memberikan cita rasa yang unik dan memuaskan. Terasa kenikmatan mi yang tepat dan kesegaran daging yang digunakan.


Kedey Kamek
Mesti cuba! Nasi Ayam Pansoh


Nasi Ayam Pansoh

Nasi Ayam Pansoh sering kali mendapat pujian atas cara masakannya yang tradisional. Ayam yang dimasak dalam bambu bersama dengan rempah khas Sarawak memberikan cita rasa yang kaya dan istimewa. Hidangan ini menggambarkan sebagai perpaduan sempurna antara nasi yang lembut dan ayam yang berempah.

Kedey Kamek
First time cuba, ok sedap!


Linut Ikan Terubuk

Hidangan Linut Ikan Terubuk juga menarik perhatian pelanggan dengan keaslian rasa dan tekstur ikan terubuk yang lembut. Proses penyediaannya yang teliti menjadikan hidangan ini satu lagi pilihan yang disukai pengunjung.


kedey kamek
Kalau datang ke Sunway Putra Mall, bolehlah singgah makan



Kedey Kamek
Satay nie favourite sis!

Mi Kari Kerang
Mi Kari Kerang

Jom Makan-Makan Di Restoran Kedey Kamek

Bagi mereka yang merindui citarasa khas Sarawak, restoran Kedey Kamek di Lembah Klang menyediakan pelbagai lokasi yang boleh dikunjungi. Cabang-cabang Kedey Kamek terletak di TTDI, Lala Port, dan Sunway Putra Mall, memberi pelanggan peluang untuk menikmati makanan autentik Sarawak dengan mudah di sekitar kawasan tersebut.

Kedey Kamek adalah pilihan terbaik untuk menikmati kelazatan masakan Sarawak dalam suasana yang mesra pelanggan. Jadi, jomlah berkunjung ke salah satu cawangan Kedey Kamek dan sambut dan sambut kenikmatan makanan Sarawak yang terbaik!